متدولوژی PortfolioStep: طراحی و استقرار نظام مدیریت سبد پروژه

هیچ سازمانی منابع لازم را جهت تحقق تمامی نیازهای کسب و کار خود در دسترس ندارد. فرآیند مدیریت سبد پروژه راهی را جهت انتخاب، اولویت‌بندی و تعریف و مدیریت کلیه کارهای سازمان ارائه می‌نماید. این امر شامل فعالیت­‌هایی که به اتمام رسیده، فعالیت­‌هایی که در مرحله اجرا می­‌باشند و یا فعالیت‌­هایی که نیازمند تایید جهت اجرا در آینده می‌­باشند، می­‌شود. آن دسته از مدیرانی که خود از نحوه تخصیص بودجه به پروژه­‌های خود اطلاع نداشته و یا نمی‌توانند تشخیص دهند که چه منابعی را به چه فعالیت­‌های دارای ارزش، اختصاص دهند، دارای مشکلات متعددی می‌­شوند. مدیریت سبد پروژه، می‌تواند پاسخ‌­های مناسبی در خصوص سوالات پایه‌ای و مشکل سازمان در خصوص حجم کارهای انجام شده و ارزش کسب شده ارائه دهد.

شرکت TenStep دارای متدولوژی و مدلی منحصر به فرد در استقرار نظام مدیریت پروژه در سازمان می‌­باشد.

در زمانی که فعالیت­‌های سازمان در قالب نظام مدیریت سبد پروژه انجام می­‌گردد، تمرکز از هزینه به ارزش کسب شده منتقل می­‌شود. بنابراین اگر قابلیت ارزش ایجاد شده و نحوه تطبیق آن با اهداف از پیش تعیین شده، یکی باشد، مجوز شروع فعالیت صادر می‌­گردد، اما در صورتی‌که ارزش مورد نظر در فعالیت وجود نداشته باشد، فعالیت شروع نشده و یا متوقف می­‌گردد.

تمرکز بر ارزش مورد نیاز خصوصاً در سازمان‌های فناوری اطلاعات بیشتر دیده می‌شود.

  • برگزاری یک کارگاه یک روزه در زمینه مبانی مدیریت سبد پروژه و تصمیمات استراتژیکی که سازمان می‌بایست اتخاذ نماید
  • برگزاری جلسات مشترک در خصوص تعریف بهترین مدل سبد پروژه به طوری‌که منطبق بر نیاز سازمان باشد
  • انجام فرآیند کامل طراحی Business Plan که در آن کلیه فعالیت‌ها و کارهای سبد پروژه مشخص می‌گردد
  • ارائه چهارچوبی جهت مدیریت مناسب سبد پروژه‌های سازمان و فعالیت‌های سال آتی

شرکت TenStep بر اساس متدولوژی موجود به صورت کامل با مباحث مربوط به مدیریت سبد پروژه و چالش‌های پیاده‌سازی آن آشنا می‌باشد. بنابراین استفاده از مدل و چهارچوب مدیریت سبد پروژه این شرکت به سازمان کمک می‌نماید تا این ابزار مدیریت منابع را به صورت مناسبی پیاده‌سازی نماید.

*** PortfolioStep ***

متدولوژی PortfolioStep متدولوژی داخلی شرکت TenStep در خصوص طراحی و استقرار نظام مدیریت سبد پروژه می‌باشد. به صورت کلی ارائه این متدولوژی از طریق لایسنس‌های موجود امکان‌پذیر نمی‌باشد و فقط از طریق سرویس‌های مشاوره ارائه می‌گردد.

۳۰۰٫۱ معرفی نظام مدیریت سبد پروژه

۳۰۰٫۲ ارزش و اهمیت نظام مدیریت سبد پروژه

۳۰۰٫۳ مرور کلی فرآیندهای مدیریت سبد پروژه

[ صفحه قبل- خانه] [ صفحه بعد- ۰٫۰٫۱ مرور متدولوژی PortfolioStep]