مطالعات انجام گرفته نشان می­‌دهد، مدیران پروژه نزدیک به نیمی از وقت خود را صرف امور ارتباطی پروژه می‌نمایند. این موارد شامل گزارشات وضعیت پروژه، جلسات تیم‌های کاری، ایمیل­‌ها، مکاتبات و تماس­‌های مورد نیاز و … می­‌شود. مدیران پروژه می‌بایست توانایی­‌های خود را در زمینه امور ارتباطی پروژه به صورت پیش فعالانه‌ای اثبات کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که مهارت­‌های موثر ارتباطی هر فرد صرفاً در امور پروژه­‌ها کاربرد نداشته و در تمامی ارکان زندگی می‌تواند استفاده گردد. این دوره همچنین به مدیران پروژه این امکان را می­‌دهد که از مهارت­‌های ارتباطی فردی خود در سایر فرصت­‌های شغلی و زندگی خصوصی خود استفاده نمایند. هدف از این دوره ارائه توضیحاتی در خصوص جنبه­‌های مختلف مدیریت پروژه و رابطه بین آن با ویژگی­‌های فردی و ارتباطی مدیران پروژه می­‌باشد.

پیش نیازهای دوره

  • این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمی‌باشد.

اهداف آموزشی

در پایان این دوره شرکت کنندگان می‌بایست قادر باشند:

  • با اصول و مبانی ذاتی ارتباطات آشنا شوند
  • نیاز به وجود گزارشات وضعیت در تمامی پروژه­‌ها را درک نمایند
  • زمان مناسب ایجاد برنامه مدیریت ارتباطات را شناسایی نمایند
  • نظام ارتباطات در تمامی اجزاء پروژه را ایجاد کنند
  • ارزش تاثیرگذاری در اولین ملاقات و رسیدن به سطح مناسب ارتباط را درک نمایند
  • نحوه ایجاد ارتباط با مدیران ارشد، همکاران و کارمندان و نحوه ارتباط با فرهنگ سازمانی موجود را فرا گیرند

چه کسانی می­‌توانند در این دوره شرکت نمایند

  • مدیران پروژه، اعضای تیم پروژه و افرادی که نیازمند آموزش تکنیک­‌های ارتباط موثر در محیط کسب و کار خود هستند.

خلاصه‌ای از سرفصل‌های قابل ارائه در دوره

  • اصول و مبانی اصلی نظام ارتباطات
  • نظام ارتباطی پروژه شامل گزارشات و جلسات وضعیت پروژه
  • برنامه مدیریت ارتباطات
  • نحوه ایجاد ارتباط بین تمامی اجزاء مختلف پروژه
  • نحوه تاثیرگذاری اولیه و ایجاد ارتباط مناسب
  • نحوه ایجاد ارتباط با مدیران ارشد، همکاران و کارمندان
  • نحوه ارتباط با فرهنگ سازمانی موجود
دوره فوق شامل تمرین‌ها و مطالعه‌های موردی است که در طول اجرای دوره متناسباً ارائه می‌گردد.

مدت برگزاری دوره

  • ۱۲ ساعت (۱۲PDU)