مایکروسافت شیرپوینت(Microsoft Sharepoint)، یک بستر نرم افزاری تحت وب است که توسط شرکت مایکروسافت(Microsoft) تولید و عرضه شده است. اولین نسخه از شیرپوینت(Sharepoint) در سال ۲۰۰۱ منتشر شد. و آخرین نسخه از آن در سال ۲۰۱۵ وارد بازار شده است. نسخه‌های ابتدایی شیرپوینت (Sharepoint)بیشتر برای کاربردهایی نظیر مدیریت محتوا (CMS)و مدیریت اسناد مورد استفاده قرار می گرفت. اما قابلیتهای قابل توجه متعددی به نسخه های اخیر شیرپوینت (Sharepoint)اضافه شده است.

شیرپوینت (Sharepoint)شامل مجموعه‌ای از تکنولوژی‌های چند منظوره تحت وب است که بر روی یک ساختار فنی قوی قرار گرفته است. به صورت پیش فرض رابط کاربری شیرپوینت(Sharepoint) مشابه مایکروسافت آفیس(Microsoft Office) است و یکپارچگی بالایی با مجموعه آفیس(Office) دارد. ابزارهای تحت وب شیرپوینت (Sharepoint)به گونه‌ای طراحی شده است که توسط کاربر غیر فنی قابل استفاده باشد. شیرپوینت(Sharepoint) بستر مناسبی برای راهکارهایی چون پورتال داخلی(Internal Portal)، مدیریت فایل ها و اسناد(Document Management)، تعاملات تیمی(Team Interactions)، شبکه های اجتماعی(Social Networks)، اکسترانت(ExtraNet)، وب سایت ها(Website)، جستجوی سازمانی(Search) و هوش تجاری(BI) می‌باشد. علاوه بر این شیرپوینت(Sharepoint) قابلیت یکپارچه سازی سیستمها(Systems Integration)، یکپارچه سازی فرآیندها(Tasks Integration) و اتوماسیون گردش کارها(Workflows) را فراهم می‌کند.

اکثر برنامه‌های کاربردی سازمانی (مانند بسته‌های نرم‌افزاری ERP و CRM) قابلیت‌هایی را برای یکپارچه شدن(Integration) با شیرپوینت(Sharepoint) ایجاد کرده‌اند. همچنین شیرپوینت(Sharepoint) مجموعه کاملی از API ها و تکنولوژی توسعه را برای برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان فراهم کرده است. به عنوان یک بستر برنامه‌سازی، شیرپوینت(Sharepoint) دارای مدیریت مرکزی و کنترل‌های امنیتی لازم جهت پیاده سازی نیازمندی‌های برنامه‌ها می باشد. بستر شیرپوینت(Sharepoint) مستقیما درون وب سرور IIS قرار می‌گیرد.

شیرپوینت(Sharepoint) توسط ۷۸درصد از ۵۰۰ کمپانی لیست Fortune 500 استفاده می شود. در بین سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ مایکروسافت(Microsoft) بیش از ۳۶٫۵ میلیون لایسنس کاربر شیرپوینت(Sharepoint) فروخته است.

وب سایت در هاست شیرپوینت فارسی

امروزه داشتن وب سایت تبدیل به یک ضرورت شده است. راهکارها و گزینه های متنوعی برای طراحی وب سایت وجود دارد. اما وب سایتی که فقط شامل چند خبر ساده و چند تصویر و توضیح در مورد محصولات و خدمات شرکت شما باشد دیگر مشتریان را راضی نمیکند. آنها انتظار دارند تا بتوانند از طریق وب سایت شما سرویس دریافت کنند با آن تعامل داشته باشند. به عبارت دیگر مشتریان امروز وب سایت شما را دفترکار مجازی شما می دانند و انتظار دارند بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری  یا تماس تلفنی حداقل بخشی از خدمات شرکت شما را دریافت نمایند.

سیستم مدیریت مستندات با شیرپوینت فارسی و آفیس وب فارسی

در سیستم مدیریت مستندات می توانید کتابخانه اسناد ایجاد کنید. در هر کتابخانه(Library) پوشه های مختلف تشکیل داده و فایلها خود را بر اساس دیدگاهتان دسته بندی کنید. همچنین می توانید دسترسی روی هر کتابخانه، پوشه و یا حتی یک فایل را نیز کنترل کنید.

علاوه بر این امکان ایجاد و ویرایش فایلهای Word, Excel, OneNote و PowerPoint را از طریق مرورگر در آفیس وب(Web Office) فارسی خواهید داشت.

مدیریت جلسات با تقویم شمسی SharePoint

در یک کسب و کار پویا تلاش می شود تا از وقت همه اعضاء به شکل موثرتری استفاده شود. با استفاده از شیرپوینت (Sharepoint) می توانید جلسات شرکت خود را در تقویم شمسی شیرپوینت (Sharepoint) برنامه ریزی کنید، مستندات جلسه را در کتابخانه(Library) دستور جلسه ذخیره نمایید، مصوبات جلسه را در لیست (List) مصوبات ثبت و مسئول اجرای هر مصوبه را مشخص کنید تا در کارتابل وی قرار گیرد. نرم افزار شیرپوینت(Sharepoint) از طریق گردش کار های تعریف شده به وی اطلاع رسانی می کند.

برخی از مشتریان ما