این دوره به مدیران پروژه کمک مینمایند تا تکنیکها و شیوههای مورد نیاز جهت افزایش مهارتهای ارتباطات فردی را فرا گیرند. مدیران پروژه در این دوره با تکنیکهای ارتباطات مانند (مذاکره، ارتباط غیرکلامی، بازخورد و …) جهت ایجاد ارتباط موثر با افرادی که در سمتهای مختلف سازمان از جمله مدیران ارشد، مدیران همتراز، کارمندان زیردست، کارفرمایان، مشتریان و تامینکنندگان آشنا میشوند.
مفاهیمی چون ترویج ایده، دست و پنچه نرم کردن با مذاکرات مختلف و متعدد، نحوه تعامل با موضوعات مرتبط با منابع انسانی به همراه شناسایی فرهنگ سازمان و راههای کسب نتایج دلخواه از طریق شبکههای فرهنگی از جمله مواردی است که در این دوره ارائه میگردد.
پیش نیازهای دوره
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- عواملی که میتواند در برخورد اولیه با سایر افراد مفید باشد شامل (تاثیر اولیه، ارتباط مناسب و ایجاد اعتبار) را فرا گیرند.
- بتوانند با سایر همکاران خود رابطهای مثبت ایجاد نمایند.
- بتوانند بازخوردهای مثبت و سازندهای به همکاران خود ارائه نمایند.
- بتوانند انواع نظارتهای موجود در کارهای خود را شناسایی نموده و تکنیکهای تعامل با آنها را پیادهسازی نمایند.
- گامهای لازم جهت مذاکره به منظور ارتقاء شغلی و یا استعفاء از سمت جاری خود را فرا گیرند.
- اصول و چهارچوبهای لازم به منظور ایجاد ارتباط بهینه با سایر افراد را فرا گیرند.
- با گامهای مورد نیاز جهت عذرخواهی از کارکنان زیردست و تاکتیکهای رد کردن محترمانه تقاضاهای آنها آشنا شوند.
- بتوانند به درخواستها و اعتراضات کارفرمایان و مشتریان پاسخ دهند.
- راههای عدم قبول پیشنهادات تامین کنندگان و پیمانکاران بدون رد کردن سایر فرصتهای آتی همکاری با آنها را فراگیرند.
- با مفهوم فرهنگ سازمانی و نقشهایی که در شبکههای فرهنگی میان افراد وجود دارد، آشنا شوند.
- قادر باشند از شبکههای فرهنگی میان افراد به منظور کسب نتایج دلخواه کاری استفاده نموده و عناصری که بر ارتباطات فردی تاثیر گذار است را شناسایی نمایند.
- راههایی که مدیران به وسیله آن میتوانند فرهنگ مثبتی را در سازمان ایجاد نمایند فرا گیرند.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه و اعضای تیم پروژه که علاقهمند به افرایش مهارتهای ارتباطی در محیط کسب و کار میباشند.
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه در دوره
- روشهای ارتباطات و متدهای وابسته به آن
- اولین برخورد و تاثیر آن
- ایجاد ارتباط مناسب
- ایجاد نظام ارتباطی بر پایه بازخورد
- ارتباط با مدیران ارشد و ناظران بر عملکرد مدیر پروژه
- ارتباط با تیم پروژه، سایر همکاران و کارکنان زیردست
- ارتباط با کارفرمایان، تامین کنندگان، پیمانکاران و مشاوران
- نحوه ارتباط با فرهنگ سازمانی
دوره فوق شامل تمرینها و مطالعههای موردی است که در طول اجرای دوره متناسباً ارائه میگردد.
مدت برگزاری دوره
- ۱۲ ساعت (۱۲PDU)