فاکتورهای زمان و هزینه از جمله مواردی است که در مدیریت پروژه بسیار مهم میباشد. چرا که مدیران ارشد و تصمیمگیران راهبردی سازمان، بیشتر موارد پروژهها را از دیدگاه زمان و هزینه بررسی مینمایند. در بعضی از موارد تصمیماتی که در مورد افزایش زمان و یا هزینه و بودجه پروژه گرفته میشود، بسیار به یکدیگر مرتبط بوده و هرگز نمیتوان بدون در نظر گرفتن یکی از عوامل، متغیرها و پارمترهای دیگری را تغییر داد. این دوره به مدیران پروژه کمک مینماید تا به صورت حرفهای پارامترهای هزینه و زمان را در مدیریت پروژه بررسی کرده و راهکارهای بهبود را ارائه نمایند.
پیش نیازهای دوره
- آشنایی با مدیریت زمانبندی و کنترل هزینه
اهداف آموزشی
در پایان دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- با عناصر و فاکتورهای اصلی زمان و هزینه به منظور انجام هر چه بهتر موازنه زمان-هزینه آشنا شده و این عوامل را در پروژههای خود بکار ببندند
- ورودیها و خروجیهای مرتبط با هر دو حیطه دانش را فرا گرفته و تاثیر هر یک را در دیگری مشاهده نمایند.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه
- مدیران واحدهای برنامهریزی و کنترل پروژه
- کارشناسان مدیریت پروژه
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه دوره
- اهمیت مدیریت زمانبندی و هزینه در موفقیت پروژه
- آشنایی با ابزارهای مختلف ارتباطات و مفهوم هر یک از آنها
- نحوه ایجاد خط مبناهای پروژه و برنامهریزی پشتیبانی در مرحله انجام برآورد
- تکنیکهای رایج جهت ارتباط دادن فاکتورهای هزینه و زمان
- نحوه یکپاچگی هزینه و زمان با مفاهیم مدیریت ارزش کسب شده
- نحوه برطرفسازی مشکلات زمانبندی پروژه که مانع از انجام کارها توسط تیم پروژه میشود
- نحوه تدوین استراتژیهای مورد نیاز جهت برخورد با تعارضات پیچیده سازمانی
- آشنایی با تکنیکها رایج در توجیه بودجه مورد نیاز پروژه
- ارزیابی عملکرد پروژه بر اساس محدودیتهای زمان و هزینه و اطلاعات رایج در مبحث ارزش کسب شده
- نحوه پیشبینی هزینه نهایی پروژه در زمان اتمام
- چگونگی ارائه گزارش عملکرد پروژه به مدیریت ارشد
مدت برگزاری دوره
- ۲۰ ساعت (۲۰PDU)