این دوره به مدیران پروژه کمک مینماید، با مشکلات ارزیابی عملکرد تیم پروژه و نحوه بروز و تاثیر این مشکلات در سازمان پروژه آشنا شوند. شرکت کنندگان در این دوره با نحوه برخورد با مشکلات و سختیهای ارزیابی عملکرد تیم خود آشنا شده، علل وجود چنین مشکلاتی را شناسایی نموده، رویکرد افرادی که دارای مشکلات و ارزیابی ضعیف عملکردی هستند را حدس زده و نحوه برگزاری جلسات بازخورد موثر و موفق با اعضای تیم پروژه پس از ارزیابی را فرا میگیرند. از طریق تمرینهای متنوعی که در کلاس ارائه میشود، مدیران پروژه با نحوه تاثیر رفتارهای مسئلهدار در پروژه آشنا شده و چگونگی پاسخ به رفتارهای مثبت و منفی افراد تیم پروژه را فرا میگیرند. دوره همچنین مسائلی چون نحوه برگزاری جلسات موثر انضباطی در صورت وجود دلائل و مدارک کافی و آمادگی لازم به منظور اجرای تنبیهات انضباطی را ارائه میدهد. نحوه مستندسازی اطلاعات عملکرد کارکنان پروژه و جلسات پیگیری و رفع موضوع نیز از جمله مواردی است که در دوره ارائه میگردد.
پیش نیازهای دوره
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکتکنندگان میبایست قادر باشند:
- با انواع روشهای برخورد با مشکلات آشنا شده و تاثیر و میزان سختی آنها را فرا گیرند.
- با دلائل عملکرد افراد تیم پروژه و همچنین روشهای برطرف نمودن آنها با استفاده از تکنیکهای بازبینی آشنا شوند.
- توانایی برگزاری جلسات ارائه بازخورد ارزیابی با افراد تیم پروژه به منظور برطرف نمودن مشکلات را داشته باشند.
- تفاوت میان رفتار عملکردی تیم پروژه را با استانداردهای رایج عملکردی را شناسایی نموده و از بوجود آمدن آن جلوگیری نمایند.
- با انواع فعالیتهای انضباطی شامل دلائل تنبیهی برای یک فرد، نحوه برگزاری جلسات انضباطی، نگهداری تفاهم مثبت و جلوگیری از اشتباهات رایج در جلسات انضباطی آشنا شوند.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه، مدیران بخشها و دپارتمانها و مدیران منابع انسانی
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه در دوره
- نحوه شناسایی مشکلات عملکردی افراد تیم پروژه
- نحوه جستجو و بازبینی مشکلات عملکردی
- ارائه بازخورد به افراد تیم پروژه
- برطرف نمودن مشکلات عملکردی
- تنبیه انضباطی افراد
دوره فوق شامل تمرینها و مطالعههای موردی است که در طول اجرای دوره متناسباً ارائه میگردد.
- ۱۲ ساعت (۱۲PDU)