در این دوره به ارائه مبانی و اصول پیشرفته مدیریت کیفیت پرداخته شده و فرآیندهای مورد نیاز بررسی و ارائه میگردد. شرکتکنندگان با اصول، مبانی، روشها و تکنیکهای پیادهسازی فرآیندهای مدیریت کیفیت در پروژههای خود آشنا شده و همچنین راهکارهای پیادهسازی نظام جامع مدیریت کیفیت را درون ساختار سازمان خود فرا میگیرند. سرفصلهای درسی این دوره شامل ارائه مبانی و اصول اساسی مدیریت کیفیت، آشنایی با بنیانگذاران جنبشهای مدیریت کیفیت جدید، کنترلچارتها، دیاگرامهای علت و معلوم، آشنایی با نحوه گردآوری و مدلسازی سنجهها و متریکهای مدیریت کیفیت، نمودارهای پارتو و … میگردد.
این دوره به مبانی و اصول تضمین کیفیت، به منظور نظارت بر آن دسته از پروژههایی که از سازمان به هر دلیلی برون سپاری شدهاند نیز خواهد پرداخت. در پایان و در بخش انتهایی به تفاوتهای تکنیکهای مدیریت کیفیت در امریکا و سایر نقاط دنیا میپردازد.
پیش نیازهای دوره
- آشنایی مقدماتی با دانش مدیریت پروژه
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- توضیح مفهوم مدیریت کیفیت و مفاهیم وابسته به آن را ارائه دهند.
- نحوه ایجاد برنامه مدیریت کیفیت، شامل فعالیتهای مرتبط با کنترل کیفیت و تضمین کیفیت را فرا گیرند.
- تکنیکهای متعدد مدیریت کیفیت به منظور پیادهسازی در طول چرخه حیات پروژهها را فرا گیرند.
- با آن دسته از خصوصیات و ویژگیهای سازمان که به منظور پیادهسازی نظام مدیریت کیفیت موردنیاز است آشنا شوند.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه
- مدیران کیفیت پروژهها و سازمان
- اعضای ارشد تیم پروژه
- آن دسته از مدیران و افراد حرفهای علاقهمند به دانش مدیریت کیفیت
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه دوره
- مرور مقدماتی دوره
- آشنایی با مفهوم کیفیت
- تعاریف و ویژگیهای مدیریت کیفیت
- رابطه بین کیفیت و متریکها با سنجههای اندازهگیری پروژه
- بنیانگذاران مدیریت کیفیت
- مدیریت کیفیت در پروژه و رویکردهای آن
- استفاده از تکنیکهای تضمین کیفیت به منظور اطمینان از اجرای موفق پروژههای برونسپاری شده
- آشنایی با مدلهای مدیریت کیفیت سازمانی
- تکنیکهای جهانی مدیریت کیفیت
- ۱۲ ساعت (۱۲PDU)