ارتباط موثر با سایر افراد از جمله رمزهای موفقیت در تمامی فعالیتهای مرتبط با کسب و کار میباشد. این دوره به مدیران پروژه کمک میکند تا بتوانند با ارائه موفق نتایج فعالیتها و پرزنتیشنهای دلخواه، پیام مناسب را به مخاطبان خود برسانند. شرکتکنندگان در این دوره با نحوه ایجاد اهداف واقعی و شکلدهی پرزنتیشن، تحلیل مخاطب، استفاده موثر از ابزار و یکپارچه نمودن آن با استفاده از ابزارهای کمکی گرافیکی آشنا خواهند شد. در این دوره تکنیکهای لازم به منظور کاهش استرس و غلبه بر ترس و ارتقاء سطح کیفی پرزنتیشن ارائه میگردد. از طریق ایجاد فضای مناسب پرسش و پاسخ، شرکتکنندگان با روشهای برخورد با مخاطب آشنا میشوند. پروژهای که به عنوان تمرین انتهای دوره در اختیار شرکت کنندگان قرار میگیرد، به آنها امکان میدهد پرزنتیشن ایدهآلی با مطالب یادگرفته شده در کلاس ارائه دهند.
پیش نیاز اولیه
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- برنامهای جهت تهیه پرزنتیشن خود ایجاد نمایند.
- مخاطبان خود را تحلیل نموده و از امکانات و ابزار گرافیکی و پشتیبانی استفاده نمایند.
- با اجزاء مختلف یک پرزنتیشن آشنا شده و هر قسمت از آنها را به خوبی به کار ببندند.
- پرزنتیشن ایدهآل مورد نظر را تهیه نموده و تکنیکهای صحبت به صورت بداهه را فراگیرند.
- از عهده بخشهای پرسش و پاسخ به خوبی برآیند.
- پرزنتیشن نهایی خود را تهیه و به صورتی ارائه دهند که نتیجه دلخواه حاصل گردد.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه و اعضای تیم پروژه که جهت ارائه بخش یا کل پروژه میبایست در جلسه پرزنتیشن حاضر شوند.
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه دوره
- اصول اساسی یک ارائه موفق
- تحلیل مخاطبان و استفاده از ابزار پشتیبانی
- ایجاد پرزنتیشن
- مکانیسم پرزنتیشن و فرآیند تهیه آن
- بخش پرسش و پاسخ
- اصول و روشهای متقاعد نمودن افراد حاضر در جلسه
- ۲۰ ساعت (۲۰PDU)