ارتباط موثر با سایر افراد از جمله رمزهای موفقیت در تمامی فعالیت­‌های مرتبط با کسب و کار می­‌باشد. این دوره به مدیران پروژه کمک می­‌کند تا بتوانند با ارائه موفق نتایج فعالیت‌­ها و پرزنتیشن‌­های دلخواه، پیام مناسب را به مخاطبان خود برسانند. شرکت‌کنندگان در این دوره با نحوه ایجاد اهداف واقعی و شکل‌دهی پرزنتیشن، تحلیل مخاطب، استفاده موثر از ابزار و یکپارچه نمودن آن با استفاده از ابزارهای کمکی گرافیکی آشنا خواهند شد. در این دوره تکنیک­‌های لازم به منظور کاهش استرس و غلبه بر ترس و ارتقاء سطح کیفی پرزنتیشن ارائه می‌گردد. از طریق ایجاد فضای مناسب پرسش و پاسخ، شرکت‌کنندگان با روش­‌های برخورد با مخاطب آشنا می‌­شوند. پروژه‌­ای که به عنوان تمرین انتهای دوره در اختیار شرکت کنندگان قرار می­‌گیرد، به آنها امکان می‌دهد پرزنتیشن ایده‌­آلی با مطالب یادگرفته شده در کلاس ارائه دهند.

پیش نیاز اولیه

  • این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمی‌باشد.

اهداف آموزشی

در پایان این دوره شرکت کنندگان می­‌بایست قادر باشند:‌

  • برنامه­‌ای جهت تهیه پرزنتیشن خود ایجاد نمایند.
  • مخاطبان خود را تحلیل نموده و از امکانات و ابزار گرافیکی و پشتیبانی استفاده نمایند.
  • با اجزاء مختلف یک پرزنتیشن آشنا شده و هر قسمت از آنها را به خوبی به کار ببندند.
  • پرزنتیشن ایده‌آل مورد نظر را تهیه نموده و تکنیک­‌های صحبت به صورت بداهه را فراگیرند.
  • از عهده بخش­‌های پرسش و پاسخ به خوبی برآیند.
  • پرزنتیشن نهایی خود را تهیه و به صورتی ارائه دهند که نتیجه دلخواه حاصل گردد.

چه کسانی می­‌توانند در این دوره شرکت نمایند

  • مدیران پروژه و اعضای تیم پروژه که جهت ارائه بخش یا کل پروژه می­‌بایست در جلسه پرزنتیشن حاضر شوند.

خلاصه‌ای از سرفصل‌های قابل ارائه دوره

  • اصول اساسی یک ارائه موفق
  • تحلیل مخاطبان و استفاده از ابزار پشتیبانی
  • ایجاد پرزنتیشن
  • مکانیسم پرزنتیشن و فرآیند تهیه آن
  • بخش پرسش و پاسخ
  • اصول و روش­‌های متقاعد نمودن افراد حاضر در جلسه
دوره فوق شامل تمرین‌ها و مطالعه‌های موردی است که در طول اجرای دوره متناسباً ارائه می‌گردد.
مدت برگزاری دوره
  • ۲۰ ساعت (۲۰PDU)