این دوره به افراد شرکت‌کننده کمک می‌­نماید تا بتوانند از مشاغل فنی به سمت مشاغل مدیریتی حرکت نمایند. از طریق تمرین­‌های مختلف ارائه شده در این دوره، اصول اساسی مدیریت، نقش‌­ها و شرح وظایف پست­‌های مدیریتی و مبانی برنامه­‌ریزی مدیریت و استخدام ارائه می­‌گردد. فعالیت­‌های دوره شامل تکنیک‌های ایجاد، رهبری، مدیریت تیم و همچنین مدیریت تعارضات و مهارت­‌های ارتباطات پروژه می‌­باشد.

پیش نیازهای دوره

  • این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمی‌باشد.

اهداف آموزشی

در پایان این دوره شرکت کنندگان می‌بایست قادر باشند:

  • نقش­‌ها و شرح وظایف و مهارت‌های مدیریتی را شناسایی نمایند.
  • نیازهای پایه ایجاد تیم‌های کاری مناسب را مشخص کنند.
  • قادر به حل کردن تعارضات و مشکلات تیم پروژه شوند.
  • سعی در ارتباط بیشتر با اعضای تیم پروژه کرده و تلاش نمایند بر استرس آنها غلبه کنند.
  • فرآیندهای مربوط به مصاحبه با افراد جدید، جذب و استخدام آنها را به راحتی انجام دهند.
  • شناسایی زیرساخت‌های اصلی برای ایجاد سیستم فناوری اطلاعات و بهبود آنها را فرا گیرند.
  • با نحوه تدارک نرم ­افزار و سخت افزار و به‌روزرسانی آنها آشنا شوند.

چه کسانی می­‌توانند در این دوره شرکت نمایند

  • کارشناسان فنی پروژه که تمایل به همکاری در شغل‌های مدیریت پروژه دارند.

خلاصه‌ای از سرفصل­‌های قابل ارائه در دوره

  • مدیریت و برنامه‌ریزی پروژه
  • شکل‌دهی تیم‌های پروژه­
  • نقش فناوری اطلاعات در رهبری پروژه
  • مدیریت تیم­‌های فناوری اطلاعات
  • مدیریت تیم، مدیریت بخش­‌ها، واحد­ها و ارکان مختلف پروژه

مدت برگزاری دوره

  • ۱۲ ساعت (۱۲PDU)