
این دوره به افراد شرکتکننده کمک مینماید تا بتوانند از مشاغل فنی به سمت مشاغل مدیریتی حرکت نمایند. از طریق تمرینهای مختلف ارائه شده در این دوره، اصول اساسی مدیریت، نقشها و شرح وظایف پستهای مدیریتی و مبانی برنامهریزی مدیریت و استخدام ارائه میگردد. فعالیتهای دوره شامل تکنیکهای ایجاد، رهبری، مدیریت تیم و همچنین مدیریت تعارضات و مهارتهای ارتباطات پروژه میباشد.
پیش نیازهای دوره
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- نقشها و شرح وظایف و مهارتهای مدیریتی را شناسایی نمایند.
- نیازهای پایه ایجاد تیمهای کاری مناسب را مشخص کنند.
- قادر به حل کردن تعارضات و مشکلات تیم پروژه شوند.
- سعی در ارتباط بیشتر با اعضای تیم پروژه کرده و تلاش نمایند بر استرس آنها غلبه کنند.
- فرآیندهای مربوط به مصاحبه با افراد جدید، جذب و استخدام آنها را به راحتی انجام دهند.
- شناسایی زیرساختهای اصلی برای ایجاد سیستم فناوری اطلاعات و بهبود آنها را فرا گیرند.
- با نحوه تدارک نرم افزار و سخت افزار و بهروزرسانی آنها آشنا شوند.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- کارشناسان فنی پروژه که تمایل به همکاری در شغلهای مدیریت پروژه دارند.
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه در دوره
- مدیریت و برنامهریزی پروژه
- شکلدهی تیمهای پروژه
- نقش فناوری اطلاعات در رهبری پروژه
- مدیریت تیمهای فناوری اطلاعات
- مدیریت تیم، مدیریت بخشها، واحدها و ارکان مختلف پروژه
مدت برگزاری دوره
- ۱۲ ساعت (۱۲PDU)