مطالعات انجام گرفته نشان میدهد، مدیران پروژه نزدیک به نیمی از وقت خود را صرف امور ارتباطی پروژه مینمایند. این موارد شامل گزارشات وضعیت پروژه، جلسات تیمهای کاری، ایمیلها، مکاتبات و تماسهای مورد نیاز و … میشود. مدیران پروژه میبایست تواناییهای خود را در زمینه امور ارتباطی پروژه به صورت پیش فعالانهای اثبات کنند. البته ذکر این نکته ضروری است که مهارتهای موثر ارتباطی هر فرد صرفاً در امور پروژهها کاربرد نداشته و در تمامی ارکان زندگی میتواند استفاده گردد. این دوره همچنین به مدیران پروژه این امکان را میدهد که از مهارتهای ارتباطی فردی خود در سایر فرصتهای شغلی و زندگی خصوصی خود استفاده نمایند. هدف از این دوره ارائه توضیحاتی در خصوص جنبههای مختلف مدیریت پروژه و رابطه بین آن با ویژگیهای فردی و ارتباطی مدیران پروژه میباشد.
پیش نیازهای دوره
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- با اصول و مبانی ذاتی ارتباطات آشنا شوند
- نیاز به وجود گزارشات وضعیت در تمامی پروژهها را درک نمایند
- زمان مناسب ایجاد برنامه مدیریت ارتباطات را شناسایی نمایند
- نظام ارتباطات در تمامی اجزاء پروژه را ایجاد کنند
- ارزش تاثیرگذاری در اولین ملاقات و رسیدن به سطح مناسب ارتباط را درک نمایند
- نحوه ایجاد ارتباط با مدیران ارشد، همکاران و کارمندان و نحوه ارتباط با فرهنگ سازمانی موجود را فرا گیرند
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه، اعضای تیم پروژه و افرادی که نیازمند آموزش تکنیکهای ارتباط موثر در محیط کسب و کار خود هستند.
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه در دوره
- اصول و مبانی اصلی نظام ارتباطات
- نظام ارتباطی پروژه شامل گزارشات و جلسات وضعیت پروژه
- برنامه مدیریت ارتباطات
- نحوه ایجاد ارتباط بین تمامی اجزاء مختلف پروژه
- نحوه تاثیرگذاری اولیه و ایجاد ارتباط مناسب
- نحوه ایجاد ارتباط با مدیران ارشد، همکاران و کارمندان
- نحوه ارتباط با فرهنگ سازمانی موجود
مدت برگزاری دوره
- ۱۲ ساعت (۱۲PDU)