این دوره به مدیران پروژه کمک مینماید با انواع پروژهها و ساختار تیمهای مختلف کاری آشنا شوند. شرکت کنندگان در این دوره با تکنیکهای مختلف برطرف نمودن تعارضات بین اعضای تیم پروژه، نحوه رسیدن به اجماع بین نظرات مختلف، شناسایی مسئولیتهای شخصی و مهارتهای فردی مورد نیاز تیم پروژه آشنا میشوند. مطالب دوره شامل شناسایی نقشها و مسئولیتهای افراد تیم پروژه و نحوه جلوگیری از اشتباهات رایج در جلسات کاری تیم پروژه نیز میگردد. مدیران پروژه در این دوره با روشهای بهبود وضعیت تیمهای کاری، هدفگذاری مناسب، نحوه ارتقاء سطح انگیزشی آنها و مدیریت تیم پروژه در زمان وقوع تغییرات آشنا میشوند.
پیش نیاز
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- خصوصیات تیمهای کاری پروژه و ذینفعان آن را شناسایی نمایند
- با نحوه تاثیر استرس بر مسئولیتهای فردی و کارکرد تیم پروژه آشنا شوند
- با نقشها و شرح وظایف مورد نیاز در جلسات مختلف کاری تیمهای پروژه و چگونگی به حداکثر رساندن بهرهوری جلسات آشنا شوند
- با نحوه برگزاری جلسات، تعیین هدف و فرآیند هدفگذاری آشنا شوند
- قادر به شناسایی مشکلات و موانع رایج تیم پروژه که در جلسات مختلف مشاهده میشود، گردند
- قادر به ایجاد ارتباط موثر از طریق گوش دادن فعالانه و تکنیکهای ارتباط کلامی و غیرکلامی شوند
- قادر به دریافت و ارائه بازخورد موثر شوند
- قادر به استفاده از تکنیکهای مختلف تصمیمگیری، برطرف نمودن تعارضات میان تیم پروژه و نحوه به اجماع رسیدن در زمان بروز اختلافات شوند
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران پروژه و اعضای ارشد تیم پروژه
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه دوره
- اصول و مبانی اولیه تیمسازی پروژه
- نحوه طراحی و ایجاد ساختار تیم پروژه
- نحوه ارتباط با افراد تیم و بکارگیری تکنیکهای ایجاد تیم (Team Building)
- چگونگی مدیریت تیم پروژه در زمان اجرای فعالیتهای پروژه
دوره فوق شامل تمرینها و مطالعههای موردی است که در طول اجرای دوره متناسباً ارائه میگردد.
مدت برگزاری دوره
- ۸ ساعت (۸PDU)