
این دوره به معرفی رفتار سازمانی و شناسایی خصوصیات مختلف متغیرهایی میپردازد که بر رفتار افراد تیم پروژه تاثیر مستقیم میگذارد. این موارد از طریق تمرینهای مفیدی در این دوره ارائه میگردد. شرکت کنندگان به خصوص مدیران پروژه مطالبی را در خصوص گروهها و تیمهای کاری، فرآیند تصمیم گیری و مدیریت تعارضات در ساختار پروژه فرا میگیرند. همچنین در این دوره شیوههای ارتباطی، کانالها، انواع ساختار سازمانی و فرهنگهای موجود و تاثیر تمامی موارد بر افراد تیم پروژه بررسی میگردد. مدیران پروژه در این دوره با نحوه تحلیل مشاغل و سمتهای مختلف در پروژه و طراحی مجدد مشاغل مورد نیاز آشنا میگردند.
پیش نیازهای دوره
- این دوره شامل پیش نیاز خاصی نمیباشد.
اهداف آموزشی
در پایان این دوره شرکت کنندگان میبایست قادر باشند:
- با اصول و مبانی رفتار سازمانی پروژه، انواع شیوههای ارتباطی، ساختار قدرت در سازمان و چگونگی تاثیر آنها بر رفتار سازمانی آشنا شوند.
- با آن دسته از خصوصیات افراد در تیم پروژه که بر رفتار سازمانی پروژه تاثیر میگذارد و همچنین فاکتورهایی که بر رفتار شخصی افراد تاثیر میگذارد آشنا شوند.
- با انواع ساختار سازمانی پروژه و تاثیر متقابل آن بر رفتار سازمان و خصوصیات افراد تیم پروژه آشنا شوند.
چه کسانی میتوانند در این دوره شرکت نمایند
- مدیران بخشها و واحدها
- مدیران پروژه
- طراحان ساختار سازمانی و بخش سیستمها و روشها
خلاصهای از سرفصلهای قابل ارائه در دوره
- آشنایی با ساختار سازمان و ساختار سازمانی پروژهها
- محیط دینامیک سازمان و تاثیر آن بر عملکرد افراد
- گروهها و تیمهای دینامیک پروژه
- انواع فرآیندهای سازمانی
- ساختار قدرت در سازمان، سیاستها و رهبری
- انواع ساختار سازمانی
- طراحی مناسب مشاغل
- فرهنگ سازمانی
مدت برگزاری دوره
- ۱۲ ساعت (۱۲PDU)